Androloji Nedir? Androloji Bölümü Hangi Hastalıklara Bakar?
Yayımlanma : 13 Kasım 2019

Androloji Nedir? Androloji Bölümü Hangi Hastalıklara Bakar?

Şimdiye kadar sizler için hazırladığım “erkek kısırlığı”, “erkek üreme sağlığı” ve “erkek cinsel işlev bozukluğu” ile ilgili tüm yazılarda ve sosyal medya paylaşımlarında; Androloji dalından kısaca bahsettim. Sünnet cerrahisinin, erkek cinsel işlev bozuklukları tedavi süreçlerinin ya da erkek kısırlığı ile ilgili tetkik ve tedavilerin Androloji uzmanları tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği ile ilgili birçok defa atıfta bulundum. Her ne kadar “Androloji nedir?” ile ilgili farklı platformlarda açıklama yapmış olsam da bu kez Androloji hakkında en kapsamlı bilgileri sunacağım.

“Androloji nedir?” sorusuna şu yanıtı verebilirim: “Latincede “erkek bilimi” anlamına gelen Androloji; genel olarak erkek sağlığı ile, özelinde ise erkek kısırlığı ve erkek cinsel işlev bozuklukları ile ilgilenen bir tıp dalıdır.” Üroloji uzmanlarının eğitimlerine Androloji özelinde devam etmesi ve penis estetiği gibi androlojik cerrahi eğitimleri alarak spesifik bir uzmanlık elde etmeleri neticesinde Androloji uzmanı olarak görev yapmaları mümkündür. Bu açıdan yaklaşıldığında tüm Androloji uzmanlarının aynı zamanda Üroloji uzmanı olduğu söylenebilirken her Üroloji uzmanının Androloji uzmanı olduğunu belirtmek doğru bir yaklaşım olmayacaktır.

Üroloji ve Androloji Aynı mı?

Androloji ve Üroloji uzmanlıkları arasındaki temel farklılık uzman hekimin kişisel tercihleridir. Üroloji uzmanı olan hekimler androloji özelinde eğitimlerine devam ederlerse yeterli cerrahi eğitim aldıktan sonra androloji uzmanı olarak da görev yapabilirler.

Üroloji Hangi Hastalıklara Bakar?

Üroloji uzmanları kadın ve erkeklerdeki idrar yolu bozukluklarını ve hastalıklarını tedavi ederler. Kadınlarda böbrekleri, idrar yolunu ve mesaneyi ilgilendiren hastalıklar; erkeklerde bunlara ek olarak prostat ve erkek üreme sistemi ile ilgili şikayetler Üroloji uzmanları tarafından ele alınır.

Androloji Bölümü Hangi Hastalıklara Bakar?

Androloji uzmanları ise doğrudan erkek üreme sistemi sağlığına; erken boşalma, sertleşme problemi ve penisteki şekil bozuklukları gibi cinsel işlev bozukluklarına odaklanırlar. Penisteki yaralanmalar, bebeklerde görülen inmemiş testis problemi ve erkek kaynaklı kısırlık gibi farklı konularda çalışmalarını sürdürürler.

Androloji Uzmanlarının Görevleri Nelerdir?

Androloji, az önce de bahsettiğim gibi ayrı bir tıp bilimi değildir; Androloji uzmanları erkek cinsel sağlığını ve erkek kısırlığını iyileştirmek için çalışırlar. Bu doğrultuda “Androloji neye bakar?” ya da “androloji bölümü hangi hastalıklara bakar?” sorusuna şu yanıtları verebiliriz:

• Androloji uzmanları; erkek kısırlığı ile ilgilenir. Çocuk sahibi olmak isteyen erkeklerin sperm parametrelerinin incelenmesi ve sperm değerlerinde düşüklüğe yol açan varikosel hastalığı tedavisi yine Androloji uzmanları tarafından gerçekleştirilir. Erkeklik hormonu salınımını azaltan ve sperm kalitesini yükselten tedavi yöntemleri androloji uzmanları tarafından yürütülür.
  • Androloji uzmanları sertleşme probleminin teşhisini yapar, kişiye özel sertleşme problemi tedavisi planlarlar. Erkek cinsel sağlığı ile ilgili hastalıklarda hasta özelinde tedavi süreçleri yürütürler. Gerektiğinde minimal invaziv tedavilerle gerektiğinde mutluluk çubuğu ameliyatı olarak da bilinen penil protez cerrahisi ile sertleşme sorunu gibi cinsel işlev sorunları için tedavi prosedürleri uygularlar.
  • Androloji uzmanları; erken boşalma şikayeti yaşayan erkeklerin bu sorununu ele alır, erken boşalma tedavisi uygular, gerektiğinde psikolojik tedavi ile eş zamanlı fiziksel tedavi süreçleri yürütür.
  • Androloji uzmanları penisteki şekil bozukluklarının tedavisi sürecinde görev yapar. Penis inceliği, penis kısalığı veya penis eğriliği gibi sorunlar yaşayan erkeklere genel sağlık kontrolleri yaptıktan sonra penis uzatma, penis kalınlaştırma veya penis eğriliği düzeltme operasyonlarını gerçekleştirir.
  • Penis anatomisine hakim olan Androloji uzmanları steril ameliyathane koşullarında sünnet cerrahisi gerçekleştirerek ileri dönemlerde hatalı sünnet cerrahisine bağlı olarak yaşanması muhtemel cinsel işlev bozuklukları oluşumunu engellemeyi amaçlar.
  • Androloji uzmanları aynı zamanda prostat hastalıkları tanı ve tedavisinde de görev yapabilmektedir. Her ne kadar prostat hastalıkları genellikle Üroloji uzmanları tarafından tedavi ediliyormuş gibi bir algı bulunsa da prostat salgı bezi erkek üreme sistemi içerisinde yer aldığı için aynı zamanda Androloji uzmanlarının da alanına girmektedir.
  • Tüm bunlara ek olarak Androloji uzmanları da birer Üroloji uzmanı olarak; cinsel yolla bulaşan hastalıklar için tedavi prosedürleri dahil olmak üzere üroloji uzmanlarının tüm görevlerini yapabilirler.

Blog Kategorileri

Son Bloglar