Botoks Tedavisi Erken Boşalma Sorununa Çözüm Olabilir Mi?
Yayımlanma : 18 Eylül 2019

Botoks Tedavisi Erken Boşalma Sorununa Çözüm Olabilir Mi?

Psikolojik sorunlar, cinselliğe yüklenen anlam nedeniyle hissedilen kaygılar, geçmiş dönemde yaşanıp kötü iz bırakan cinsel deneyimler, sistemik hastalıklar, hormonal dengesizlikler ve nörotransmitterlerdeki anomaliler gibi hem organik hem de psikolojik nedenlerle meydana gelebilen erken boşalma; dünya genelinde en sık görülen erkek cinsel işlev bozukluğudur.

Erken boşalmanın yaygınlığı bu sorunun tedavisiyle ilgili yapılan çalışmaları hızlandırıp çeşitlendirmiştir. Son dönemlerde botoksun erken boşalma tedavisi için kullanımı hakkında yeni araştırmalar yapılmaktadır. Uzmanlar yapılan araştırma sonuçlarının umut verici olduğunu söylemekte ve hayat boyu devam eden erken boşalma sorununun tedavisinde botoksun kullanılabileceği görüşünü savunmaktadır. Henüz ABD Gıda ve İlaç İdaresi’nin (FDA) botoksun erken boşalma tedavisi kapsamında kullanılmasını onaylamadığını hatırlatarak konu ile ilgili detaylara geçiyorum.

Erken Boşalma Tedavisi ve Botoks

Botoks; Clostridium Botulinum adlı bir bakteriden üretilen, cilt altı dokusuna enjekte edildiğinde kasların geçici bir süreliğine hareketsiz kalmasını sağlayan ve bu etkisi nedeniyle birçok farklı alanda kullanılabilen bir tedavi yöntemidir. Botoks günümüzde yaşlanma belirtilerinin azaltılmasında olduğu kadar; şaşılık, kronik migren ve aşırı terleme tedavilerinde de uygulanmaktadır.

Botoksun kasları geçici olarak hareketsiz bıraktığı gerçeği botoks ve erken boşalma arasındaki bağlantının kurulmasını sağlamıştır. Bu aşamada penis anatomisi ile ilgili kısa bir bilgi vermek istiyorum.

Peniste bulbokavernöz ve iskiyokavernöz isimli kaslar bulunur. Bu kaslar ritmik kasılmaları gerçekleştirerek boşalma sırasında büyük bir rol oynarlar. Botoks uygulamasının erken boşalma tedavisinde kullanılıp kullanılamayacağına dair yapılan araştırmaların özünde; ritmik kasılmayı sağlayan bu kasların geçici bir süreliğine işlevsiz bırakılması fikri yatar.

Botoksun; ereksiyonu başlatan ve ereksiyonun sürdürülmesinde rol oynayan asetilkolin nörotransmitterinin salgılanmasını bloke edeceği ve aynı zamanda ritmik kasılma hareketlerini engelleyerek boşalma sürecini geciktireceği varsayılmaktadır. Tüm bu varsayımların sonuçlarında ise botoksun maliyeti, etkinliği ve boşalmayı tamamen engelleyebileceği hakkında görüş ayrılıkları sürmektedir.

Erken Boşalma Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Erken boşalma tedavisinde izlem ve medikal tedaviler uygulanmaktadır. Kişinin ihtiyacına göre tedavi sürecine psikolojik destek de eklenebilir. Özellikle erken boşalma sorunu nedeniyle evliliğinde sorun yaşayan çiftlerin aile danışmanlığı hizmeti almaları önerilmektedir.

Erken boşalma tedavisinde en çok kullanılan yöntem medikal tedavilerdir. Selektif Seratonin Reuptake İnhibitörü (SSRI) olarak bilinen ilaçlar düzenli olarak kullanıldıklarında sempatik sistem büyük ölçüde baskılanarak boşalma süresi geciktirilebilir. Zaman içerisinde SSRI ilaçların etkinliği sorgulanınca “dapoksetin” erken maddesi geliştirilmiş ve bu etken maddeyi içeren ilaçların erken boşalma tedavisinde kullanımına ağırlık verilmiştir.

Androloji uzmanlarının önerileriyle, ağız yoluyla alınan ilaçlar haricinde lokal anestezik etkisi olan krem, jel ve spreyler de peniste duyu kaybına yol açtıkları için ilişki öncesinde kullanılabilir.

Uzun süredir ve düzenli olarak erken boşalma sorunu yaşayan kişilerin zaman kaybetmeden uzmanlara başvurması gerekir. Erken boşalma; yetersizlik ya da utanç kaynağı olarak görülmemelidir. Erken boşalmaya neden olan unsurların belirlenmesi ve kişi özelinde tedavinin planlanması çiftlerin duygusal bağlarını güçlendirir. Kişi yaşam tarzında değişiklikler yaparak ve tedavi sürecinin gerekliliklerine uyarak cinsel hayatını tatmin edici bir seviyeye çıkarabilir.

Blog Kategorileri

Son Bloglar