Ebeveynler Doğuştan Penis Eğriliğine Dikkat Etmeli!
Yayımlanma : 12 Nisan 2021

Ebeveynler Doğuştan Penis Eğriliğine Dikkat Etmeli!

Doğuştan penis eğriliği düşünüldüğünden daha yaygın bir şekilde erkekleri etkiliyor. Görülme sıklığı %8 – %10 arasında kaydedilen ve eğrilik ile karakterize olan penisteki gelişimsel şekil bozukluğunun gerçek görülme sıklığının çok daha fazla olduğu kabul ediliyor. Dikkatli bir gözlemle erken dönemde ebeveynler tarafından; çoğunlukla hasta tarafından ilk ereksiyon oluşla birlikte fark edilebilen bu şekil bozukluğu ilerledikçe hem psikolojik sorunlara neden olabiliyor hem de cinsel ilişkiyi fiziksel olarak imkansız hale getirebiliyor.

Dikkatli bir gözlem yapılmadığı takdirde bebeklik döneminde tespit edilmesi zor olabilen doğuştan penis eğriliği erkek çocukların ergenlik dönemine girip ilk sertleşme deneyimini yaşamaları ile birlikte varlığını hissettiriyor. Çünkü doğuştan penis eğriliği ereksiyon sırasında kan ile dolan, sertleşmeyi sağlayan tüp yapılarındaki gelişimsel anomalilerden kaynaklanıyor ve bu sorun ile ilgili farkındalık genellikle sertleşme deneyimi yaşanması ile sağlanıyor. Bazı kişilerde eğrilik derecesinin az olması sebebiyle ciddi bir sorun yaratmayan ve tedavi edilmesine gerek duyulmayan doğumsal penis eğriliği; eğrilik derecesinin fazla olması halinde cinsel ilişkiye girilmesini zorlaştırıyor, kadınların cinsel ilişki sırasında ağrı hissetmesine neden oluyor ve erkeklerde psikolojik travma yaratarak erken boşalma ve sertleşme sorunu gibi cinsel işlev bozukluklarına yol açabiliyor.

Doğumsal penis eğriliği ile ilgili yukarıda yaptığım açıklamalar karşılaşılabilecek tek senaryo da sayılmaz, bebeklik ve çocukluk döneminde penis gelişimini olumsuz etkileyebilen bu sağlık sorunu penis kısalığına da yol açabilir. Hangi açıdan yaklaşılırsa yaklaşılsın doğumsal penis eğriliği ebeveynlerin dikkatli olmasını gerektiren önemli bir anomali olarak değerlendirilmelidir.

Ebeveynlerin Dikkatli Olması Gerekir

Doğumsal penis eğriliği bebeklik dönemindeki erkek çocuklarında nadiren gözlemlenebilir. Özellikle eğrilik derecesi düşükse penis eğriliğini fark etmek uzun yıllar sürebilir. 20-30 dereceye kadar olan eğrilikler penis gelişiminin devamlılığı ve cinsel fonksiyonların sürdürülebilmesi adına önemli bir engel sayılmasa da ilerleyen yaşla birlikte eğrilik derecesi artabilir. Bu nedenle bebekler bezlenirken ya da idrar yaparken cinsel organ incelemesinin ihmal edilmemesi gerekir.

Doğumsal Penis Eğriliği Her Zaman Tedavi Edilmeli midir?

Penisin doğuştan eğriliğinin tedavisi sürecinde etkili olan herhangi bir ilaç ya da egzersiz programı bulunmaz. Bu anatomik sorunun tek tedavi yöntemi az sonra detaylarına değineceğim “penil plikasyon” cerrahisidir. Penis eğriliğinin düzeltilmesi için cerrahi yönteme gereksinim duyulması ebeveynlerde tedirginlik yaratan bir konudur. Ancak bilinmesi gereken doğumsal penis eğriliğinin her zaman tedavi edilmesine gerek olmadığıdır. Penil plikasyon cerrahisi penisin eğriliği 30 dereceden fazla olduğunda, ağrı yaptığında ve penis gelişimini engellediğinde tek alternatif olarak ön plana çıkar.

Penil Plikasyon Cerrahisi ile Doğumsal Penis Eğriliği Tedavisi

Penil plikasyon, doğumsal penis eğriliği tedavisinde kullanılan en önemli cerrahi tekniklerden biridir. Uzun dönem başarısı tıbbi otoritelerce onaylanan bu operasyon ameliyathane şartlarında gerçekleştirilir. Penis anatomisine tam anlamıyla hakim, deneyimli üroloji ve androloji uzmanları tarafından güvenle gerçekleştirilebilen cerrahi sırasında, penis eğriliğine neden olan tüp duvarındaki eğriliğin yoğun olduğu kısmın tam tersine düzeltici dikişler atılır. Cerrahi sırasında tüp duvarlarına dikiş atılmadan bölgedeki damarların ve sinirlerin ayrılması gerekir.

Doğuştan Penis Eğriliği ve Peyronie Hastalığı Karıştırılmamalı

Penis eğriliği doğumsal olabileceği gibi ilerleyen yaşlarda, tüpleri çevreleyen kılıfta sert plak oluşumu meydana gelmesi sonucu da oluşabilir. Peyronie hastalığı olarak tanımladığımız bu sağlık sorunu da doğumsal penis eğriliğine benzer şekilde ereksiyon sırasında ağrı, peniste eğrilik ve sertleşme bozukluğu gibi şikayetlere neden olur. Peyronie hastalığı nedeniyle peniste oluşan plaklar Peyronie cerrahisi ile alınır, sonrasında da plak yerine konulan yama malzemeleri ile penis düzleştirilir. Peyronie hastalığı kronik evreye geçtiğinde tek tedavi yöntemi olarak ameliyat gündeme gelir, ilaç tedavisi ile bir sonuç alınamaz.

Blog Kategorileri

Son Bloglar