Sertleşme Sorunu Tedavisi Öncesi Hangi Tetkikler Yapılmalı?
Yayımlanma : 30 Temmuz 2020

Sertleşme Sorunu Tedavisi Öncesi Hangi Tetkikler Yapılmalı?

“Sertleşme sorunu tedavisi öncesi hangi tetkikler yapılmalı?”, “Sertleşme tedavisi planlanmadan hangi görüntüleme tekniklerinden yararlanılmalı?”, “Sertleşme sorunu olanlar ne zaman doktora başvurmalı?” gibi önemli soruların yanıtlarını yazımda bulabilirsiniz.

Genç yaşlarda da ilerleyen yaşlarda da ortaya çıkabilen sertleşme sorunu; erkeklerin de kadınların da cinsel mutluluğunu etkileyen, kronikleşip ilerleyebilen bir cinsel işlev bozukluğudur.

Psikolojik veya fizyolojik nedenlerle ortaya çıkabilen sertleşme sorunu önemli hastalıkların habercisi olabilir. Bu nedenle bu sorunu yaşayan erkeklerin zaman kaybetmeden androloji uzmanlarına başvurması ve tetkiklerini yaptırmaları gerekir. Unutulmaması gereken nokta, doğru yönetildiği ve kişiye özel tedavi seçenekleri belirlendiği takdirde sertleşme probleminin tedavi edilebileceğidir.

Sertleşme Sorunu Tedavisine Geçilmeden Önce Hasta Öyküsü Değerlendirilmeli

Sertleşme problemi yaşayıp androloji uzmanlarına başvuran hastaların ilk olarak hikayesi dinlenir. Ne sıklıkla sertleşme problemi yaşadıkları, sigara tüketip tüketmedikleri, daha önce ameliyat geçirip geçirmedikleri, uyuşturucu bağımlılıklarının olup olmadığı ve hangi sistemik rahatsızlıklarının bulunduğu öğrenilmelidir.

Sertleşme Tedavisi Öncesi Yapılması Gereken Kan Testleri

Sertleşme sorunu az önce de belirttiğim gibi hem psikolojik hem de organik nedenlerle meydana gelebilir. Sertleşme problemine neden olan organik nedenlerin ortaya çıkarılması için sertleşme sorunu tedavisi öncesi hastalara yapılması gereken kan testleri şu şekilde sıralanabilir:

• Açlık kan şekeri ölçümü
  • Kan yağları ölçümü (Kolesterol ve Trigliserit)
  • Tansiyon ölçümü
  • Hormon testleri (Erkeklik hormonu, tiroit ve prolaktin)
  • Tam kan sayımı

Sertleşme sorunu nedenlerinin belirlenmesi için gerçekleştirilmesi gereken kan testleri kişiye özel tedavi seçeneklerinin değerlendirilmesi adına önem taşır. Şikayeti olan erkeklere kan testleri ve az sonra bahsedeceğim tetkikler yapılmadığı takdirde tedavi süreçlerine geçilmemelidir.

Sertleşme Tedavisi Öncesi Kalp Damar Hastalıkları Sorgulanmalı

Sertleşme bozukluğu damar sağlığı ile yakından ilişkili bir sağlık sorunudur. Damarların işlevini kaybetmesi, sertleşmesi ya da tıkanması ister istemez kişinin cinsel sağlığını da etkiler. Bu nedenle özellikle 50 yaş üstü sertleşme sorunu yaşayan erkeklerde kalp ve damar sağlığı irdelenmelidir.

Sertleşme Sorunu Teşhisinde Penil Renkli Doppler Ultrason

Sertleşme sorunu olan erkeklerin penislerinin içindeki tüplerdeki kan akışı ya azalmıştır ya da ilerlemiş vakalarda hiç kalmamıştır. Penisi besleyen atar damar veya penisteki kanı ejakülasyon sonrası vücuda döndüren toplar damar sistemlerinin akımını ölçmek için penil renkli doppler USG teknolojisinden yararlanılmalıdır. Deneyimli radyologlar tarafından yapılacak ‘Penil Renkli Doppler Ultrason’ sayesinde sertleşme sorununa yol açabilecek damar problemleri net bir şekilde tespit edilebilir.

Sertleşme Problemi Tedavisi Öncesi Tetkiklerin Önemi

Sertleşme sorunu ile uzmanlara başvuran erkeklerin tedavilerinde başarılı sonuçlar alınması için tüm tetkiklerin tam olarak yapılması gerekir. Sertleşme sorununun tedavi yöntemleri arasından kişiye en uygun olanını bulabilmek için gerçekleştirilen tetkikler, hastanın tedavi sürecini kısaltıp yaşadığı psikolojik baskıyı ortadan kaldırabilir ve tedavinin amacına ulaşmasını sağlar.

Bu nedenle sertleşme sorunu olan bireylerin çarelerini kendileri aramamaları gerekir. Kulaktan duyma ya da internetten edinilen bilgilere göre kendi tedavilerini uzmanlara danışmadan belirleyen kişiler sağlıklarını riske atabilirler.

Blog Kategorileri

Son Bloglar