Ağrılı ereksiyon acil tıbbi tedavi gerektirebilir
09 Ekim, 2022

Ağrılı ereksiyon acil tıbbi tedavi gerektirebilir

Cinsel uyarım veya cinsel istek olmaksızın dört saat ve üzerinde devam eden ereksiyon durumu priapizm olarak adlandırılır. Farklı nedenlerle karşımıza çıkabilen bu sorunun ardında birçok neden bulunabilir. Yüksek tansiyon ilaçları, kan sorunları, kullanılan bazı antideprasanlar ve kan inceltici ilaçlar priapizm oluşumunu tetikleyebilir. Görülme sıklığı son derece az olmakla birlikte orak hücre hastalığı olan hasta grubunda yaygın bir şekilde gözlemlenir.

Priapizm farklı türlerde ortaya çıkabilir. İskemik, düşük akımlı priapizm söz konusu olduğunda penise dolan kan penisi terk edemez. Penisteki kanı boşaltan damarlardaki sorunlar ya da penisteki erektil dokudaki düz kasların kasılması ile ilgili bir sorun olduğunda gündeme gelir. En yaygın türdür ve acil tıbbi tedavi gerektirir. İskemik priapizm adı verilen durumun bir alt türü tekrarlayıcı olandır. Genellikle orak hücrelerin penisteki kan damarlarını tıkaması sonucu ortaya çıkar. Yüksek akımlı veya non iskemik priapizm olarak adlandırılan bu durum son derece nadir olarak görülür. Arterlerin hasar alması sonucu ortaya çıkabilir ve genellikle ağrıya yol açmaz.

Priapizm, Penis Dokularına Zarar Verebilir

Düşük akımlı priapizm en tehlikeli türdür. Bunun temel nedeni penise dolan kanın bölgede hapsolması ve oksijenini yitirmesidir. Penisteki kanın oksijeninin azalması penis dokusunda kalıcı hasara yol açabilir. Nitekim tedavi edilmemesi halinde erektil disfonksiyon oluşumu ile karşılaşılabilir.

Bu noktada tüm tiplerinin benzer belirtileri olabileceğinin göz önünde bulundurulması ve tedbirli olunması gerekir. Ereksiyonun 4 saatten fazla sürmesi halinde, ağrı olması ya da olmaması fark etmeksizin sağlık kontrollerine gidilmesi gerekir. Teşhis sürecinde fiziksel muayeneye ek olarak kan gazı analizinin, kan tahlilinin ve toksikoloji testinin yapılması mümkündür. Bu testlerin ardından priapizm teşhisi konabilir ve türü de belirlenebilir.

Ağrılı ve Uzun Süreli Ereksiyon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Herhangi bir cinsel uyarı gerçekleşmeden ağrılı ve uzun süreli ereksiyon yaşayan erkeklerin tedavi süreçleri, yaşanan durumun detaylı teşhisi sonucunda priapizm türünün belirlenmesine göre değişebilir. Düşük akımlı priapizm teşhis edildiğinde ilk hamle ağrının giderilmesi olur. Hemen ardından penisteki kan boşaltılır ve penise kan taşıyan arterlerin hacminin kısıtlanması için ilaç enjeksiyonu yapılır. Başlangıç aşamasındaki bu tedavilerin sonuç vermemesi halinde penisteki kanın boşaltılması ve kan akışının yönlendirilmesi için cerrahi seçeneklere başvurulması gerekmektedir. Orak hücre hastalığı söz konusuysa ek tedavi süreçleri devreye sokulabilir. Yüksek akımlı priapizm teşhis edilirse herhangi bir tedavi uygulanmayabilir, izleme tedavisi başlatılabilir. Soruna yol açan unsur arterlerin travma sonucu zarar görmesiyse cerrahi planlamasına karar verilir.

SonKöşe Yazısı