Mikropenis ne kadar yaygın?
19 Mayıs, 2022

Mikropenis ne kadar yaygın?

Mikropenis Nedir?

Mikropenis, ideal penis boyu ile kıyaslandığında anormal derecede küçük penis varlığını tanımlamak için kullanılan tıbbi terimdir ve fetal gelişimdeki anomalilerden kaynaklanır. Yeni doğan bir erkek bebeğin gerdirilmiş penis uzunluğunun normal şartlar altında 3,5 cm dolaylarında olması beklenir. Yetişkinlik döneminde ise bu uzunluğun ortalama 13,3 cm olması ideal olarak kabul edilir. Mikropenis teşhisi konulan erkek bebeklerin de yetişkinlerin de gerdirilmiş penis uzunlukları yaşlar özelinde kabul edilen normal değerlerin altında kalır. Yetişkinleri ele almamız gerekirse gerdirilmiş penis uzunluğunun 9,3 cm veya daha kısa olması durumunda mikropenis varlığından bahsedilebileceğini ifade edebiliriz.

Mikropenis Neden Olur?

Az önce de belirttiğim gibi mikropenis genellikle hormonal ve genetik faktörlerden kaynaklanır. Mikropenise yol açan temel unsur hormon anomalileri olsa da mikropenis de diğer doğum anomalileri gibi anne adayının kimyasallara maruz kalması sonrasında oluşabilir.

Erkeklik hormonu eksikliği diğer genital anomalilerle birlikte mikropenis oluşum riskini artırabilir. Bu noktada erkeklik hormonu eksikliğini biraz açmak gerekir. Fetüs yeterince erkeklik hormonu üretemediğinde ya da anne yeterli oranda hCG salgılamadığında erkeklik hormonu eksikliği gündeme gelebilir. Erkeklik hormonunun idealden az olması penis gelişimini aksatabilir.

Erkek bebek dünyaya geldikten sonraki ilk üç aylık periyotta da erkeklik hormonu salınımı meydana gelir. Bu dönem son derece önemlidir, hormon problemlerinin meydana gelmesi bebeğin penisinin yeterince gelişmemesine neden olur. Her ne kadar hormonal ve genetik faktörler mikropenis ile ilişkilendirilse de kimi zaman bu durumun ardındaki nedenin kesin bir teşhisi de mümkün olmaz.

Mikropenis Bebeklik Döneminde Teşhis Edilebilir

Penis gelişiminin ideal şekilde gerçekleşmediğinin birey tarafından anlaşılması cinsel kimliğin keşfedildiği ergenlik dönemini bulabilir. Ancak bu durum bebeklikte gerçekleştirilen rutin muayenelerle de teşhis edilebilir. Mikropenis şüphesi taşıyan bebeklerde detaylı hormon incelemeleri yapılmalı ve eğer gerekli görülürse ultrason ya da MRI gibi ileri görüntüleme yöntemlerine başvurulmalıdır.

Erken teşhis edilmesi halinde mikropenis tedavisinde hormon terapilerine başvurulması mümkündür. Nitekim doğru zamanda başlanan hormon tedavilerinin pozitif sonuçları beraberinde getirdiği bilinmektedir. Hormon terapileri ile sonuç alınamadığı durumlarda, 18 yaşından sonra penis büyütme ameliyatlarına başvurulması gerekli olabilir.

Mikropenis ciddiye alınması gereken bir durumdur. Genel olarak cinsel fonksiyonlar devam edebilse de penis boyu nedeniyle erkekler hayat kalitesini düşüren bir baskı hissedebilirler ve performans kaygısı yaşayabilirler. Performans kaygısı ile birlikte cinsel işlev bozukluklarının oluşması da söz konusu olabilir.

SonKöşe Yazısı