Penis ağrısı bazı hastalıkların belirtisi olabilir!
23 Ekim, 2022

Penis ağrısı bazı hastalıkların belirtisi olabilir!

Penisi gövdeye bağlayan kısımda, penis gövdesinde ya da glans adı verilen baş kısmında ortaya çıkabilen ağrı altta yatan nedene göre hafif ya da ağır seyredebilir. Özellikle ereksiyon sırasında ağrı oluşumu hissediliyorsa, ağrı nedeniyle idrar sorunları yaşanıyorsa veya ağrı ile şişlik ya da kızarıklık gibi ek semptomlar bulunuyorsa zaman kaybetmeden hekimlere başvurulması gerekir.

Peyronie Hastalığı Ereksiyon Sırasında Ağrıya Neden Olabilir

Doğuştan penis eğriliğinden farklı olarak ileri yaştaki erkeklerde karşımıza çıkan Peyronie hastalığı, peniste sertleşmeyi sağlayan tüp yapılarını çevreleyen esnek kılıfta meydana gelen plak oluşumu ile karakterize bir rahatsızlıktır. Penis gövdesinin herhangi bir kısmında oluşan plaklar ileri aşamada sert bir doku olarak hissedilir ve bulunduğu bölgede penisin eğrilmesine neden olur. Altındaki neden tam olarak bilinmemekle birlikte akut evresindeyken ereksiyon sırasında şiddetli ağrıya yol açabilir. Plak oluşumu tamamlandıktan sonra ağrı sorunu ortadan kalkar ancak kalıcı eğrilik meydana geldiğinden tek tedavi yöntemi cerrahidir.

Balanit: Sünnet Olmamış Erkeklerde Sık Görülür

Glans adı verilen penisin baş kısmında ve sünnet derisinde enfeksiyon oluşumu “balanit” olarak adlandırılır. Hem çocuklarda hem de yetişkinlerde görülebilir. Sünnet olmamış erkeklerde görülme sıklığının daha fazla olduğu bilinmektedir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, kullanılan kozmetik ürünlere geliştirilen alerjik reaksiyonlar ya da maya enfeksiyonu nedeniyle de meydana gelebilen balanit peniste ağrıya, kızarıklığa ve enfeksiyona neden olur.

Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Penis Ağrısını Tetikleyebilir

Korunmasız cinsel ilişkiye girmenin birçok olumsuz yansıması bulunur. Cinsel yolla bulaşan hastalıklara yakalanma riskini artıran bu seçim genel sağlığı da tehdit edebilir. Klamidya, bel soğukluğu, frengi ve genital uçuklar penis ağrısına yol açabilmektedir.

İdrar Yolu Enfeksiyonları Ağrıya ve İdrar Sorunlarına Neden Olabilir

İdrar yolunu bakterilerin istila etmesi sonucu meydana gelebilen enfeksiyonlar sünnet olmamış, bağışıklık sistemi zayıflamış, idrar yolu tıkanıklığı sorunu yaşayan ve prostat büyümesi olan erkeklerde daha sık görülür. Penis ağrısına ve idrar sorunlarına yol açabilen idrar yolu enfeksiyonu mümkün olduğunca kısa sürede tedavi edilmelidir.

Penise Travma Alınması Sonucu Ağrı Yaşanabilir

Vücudun herhangi bir bölgesi gibi penis de travmaya maruz kaldığında zarar görebilir. Nitekim travma, penis ağrısına en sık yol açan durumlardan biridir. Cinsel ilişki sırasında penisin zorlanması, penise darbe alınması, ereksiyon süresini uzatmak için penis halkası kullanımı gibi seçimler peniste travmaya ve travmaya bağlı ağrı oluşumuna yol açabilir.

Penis ağrısı şikâyeti yaşayan hastaların bu şikâyeti yaşamalarına neden olan temel unsur belirlendikten sonra farklı tedavi süreçlerinin devreye sokulması mümkündür. Önemli olan her zamanki gibi kişiye özel yaklaşımın belirlenmesi, hastaların genel sağlıklarının iyileştirilip yaşam konforlarının artırılmasıdır.

SonKöşe Yazısı