Sertleşme sorununun erken belirtilerine dikkat!
01 Ekim, 2022

Sertleşme sorununun erken belirtilerine dikkat!

Genellikle orta yaş üzerindeki erkeklerde görülme sıklığı artmakla birlikte sertleşme problemi farklı yaş gruplarında da karşımıza çıkabiliyor. Cinsel ilişkiye girmek için yeterli penis sertliğine ulaşılamaması ya da cinsel ilişki sonuna kadar penis sertliğinin korunamaması ile karakterize. Bu cinsel işlev bozukluğunun erken belirtilerinin dikkate alınması hem cinsel hem de genel sağlığın sürdürülebilmesi adına önem taşıyor.

Sabah Ereksiyonu Sıklığında Azalma

Erkeklerin sabah ereksiyonu yaşamaları kan damarlarının sağlıklı olduğunun temel göstergelerinden biridir. Uyku sırasında salınan hormonların etkisiyle gerçekleşen sabah ereksiyonlarının azalması kan damarlarında sorun olabileceğinin ya da sorunların başladığının işareti olabilir. Sabah ereksiyon sıklığında belirgin bir azalma söz konusu olduğunda üroloji ve androloji uzmanlarına muayene olunması gerekir.

Cinsel İsteksizlik

Cinsel isteksizliğin ardında birçok farklı nedenin bulunabileceğini biliyoruz. Bu nedenlerden biri erkeklik hormonundaki azalmadır. Erkeklik hormonu, cinsel dürtünün devamlılığında da görev yapar, eksilmesi halinde libido düşüklüğü ve sertleşme problemi dahil olmak üzere birçok durum ortaya çıkabilir.

Penis Hassasiyetinde Azalma

Yaşın ilerlemesiyle birlikte ereksiyonun gerçekleşmesi için daha çok uyarılmaya ihtiyaç duyulabilir. Hormon seviyelerindeki gerilemeler, tıbbi problemler veya yaşın ilerlemesiyle birlikte penisteki sinirlerin hassasiyetlerinin azalması söz konusu olabilir. Sertleşme problemi de penis hassasiyetinin azalmasından kaynaklanabilir. Benzer etkiler yaşayan erkeklerin muayene olmayı ihmal etmemeleri gerekir.

Diş Eti Sorunları Bile Enflamasyonu Tetikleyebilir

Diş etlerinde şişme, kanama ve ağrı gibi şikâyetler diş eti hastalıkları belirtilerindende olsa ve doğrudan sertleşme problemine yol açmasa da bir dizi fizyolojik süreci tetikleyebilir. Tüm vücuda yayılan bir enflamasyon kan damarlarının fonksiyonlarına etki edebilir. Penis kanlanmasında azalmaya yol açabilecek bu durum, vücudumuzdaki tüm süreçlerin bağlantılı olduğunu gözler önüne sermektedir.

Tüm belirtiler ve kısmi nedenler sertleşme probleminin komplike doğasını ortaya koyuyor. Sertleşme problemi tek başına farklı hastalıkların belirtisi olabileceğinden tedavi süreçlerine başvurulması son derece önemli. Günümüzde hem sertleşme problemi hem de bağlantılı olduğu sağlık sorunları için efektif tedaviler mevcut. Dikkat edilmesi gereken temel unsur; yaşanan belirtilerin göz ardı edilmemesi ve tıbbi destek alınması için geç kalınmamasıdır.

SonKöşe Yazısı