Varikosel ameliyatı kimlere yapılır?
29 Ekim, 2022

Varikosel ameliyatı kimlere yapılır?

Mikrocerrahi varikoselektomi operasyonu sırasında hem varisleşen hem de varisleşme ihtimali olan toplardamarların kapatılabilmesi, hastalığın nüks etme riskini belirgin ölçüde düşürür. Varikosel birçok farklı semptoma yol açabilir; bu yüzden tedavi planlamasının hastanın yaşadığı semptomlar ve yaşı, ayrıca çiftlere özgü faktörler doğrultusunda yapılması son derece önemlidir. Bu haftaki köşe yazımda tam olarak bu konuya değineceğim, “Varikosel ameliyatı kimlere yapılır?” sorusunun yanıtları sizlerle…

Ameliyat Kararı Hasta Özelinde Verilir

Skrotumda kitle oluşumu, testislerin boyutlarındaki değişim, ağrı ve kısırlık varikoselin yaygın görülen belirtileri arasında yer alır. Mikrocerrahi varikoselektomi; hastanın şiddetli ağrı şikayeti varsa, erkeklik hormonu seviyesinde azalma söz konusuysa, hasta çok gençse veya erkek kaynaklı kısırlık tedavisi kapsamında gerekli görülmesi hâlinde uygulanır.

Genç Erkeklerde Doğurganlığın Korunması Gerekir

Varikosel ergenlik döneminde ve hatta öncesinde meydana gelebilir. Genç erkeklerde ortaya çıktığında testis gelişimine ve fonksiyonlarına zarar verebilir. Bu nedenle genç erkekler için varikosel ameliyatı gelecek yıllarda doğurganlığın korunması bakımından kritik öneme sahiptir. Gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların sonucunda, ergenlik döneminde gerçekleştirilen mikrocerrahi varikoselektomi sonrasında erkeklerin testis boyutlarında ve fonksiyonlarında belirgin ölçüde iyileşmenin olabildiği, doğurganlığın korunabildiği gösterilmiştir.

Şiddetli Ağrının Kaynağı Varikosel ise Mikrocerrahi Varikoselektomi Gündeme Gelir

Varikosel hastalarında ağrı tipik olarak skrotumda, genellikle uzun süre ayakta durulduğunda ve aktivite yapıldığında hissedilir. Varikosel ağrısı sırtüstü yatıldığında ve ayaklar yükseğe kaldırıldığında hafifler. Damarlarda iltihap ve kan pıhtılaşması gelişmesi hâlinde varikosel ağrısı şiddetlenir. Skrotal ağrı ile başvuran hastaların detaylı değerlendirilmesi gerekir. Skrotal ultrasonografi ve enfeksiyon varlığını araştırmak için idrar testleri yapılır. Mikrocerrahi varikoselektomi, hastaların skrotal ağrı nedeniyle azalan hayat kalitelerini artırmak için kalıcı sonuçlar sunan etkili bir yöntemdir.

Kısırlık Tedavisi ve Mikrocerrahi Varikoselektomi

Kısırlık tedavisi, mikrocerrahi varikoselektomiyi gereklilik hâline getirebilir. Bu noktada bilinmesi gereken, operasyon kararı sırasında çiftlerin eş zamanlı olarak değerlendirilmesidir. Kadının yaşı genç olduğunda erkeğin sperm kalitesi varikosel ameliyatı ile artırılabilir. Operasyon sırasında varisleşen toplardamarların bağlanması ve post operatif dönemde takviye kullanımı ile sperm parametrelerinde belirgin bir iyileşme sağlanabilir. Mikrocerrahi varikosel operasyonu sonrası doğal yolla gebelik oluşabileceği gibi tüp bebek tedavisine başvurulması da mümkündür. Bu durumda varikosel cerrahisi sperm kalitesinin artmasını sağladığı için ICSI tekniği ile kaliteli embriyo elde edilebilir. Kadının yaşının ileri olması ve mikrocerrahi varikoselektomi sonrası sürecin beklenmesinin tercih edilmediği durumlarda, sperm seçme tekniklerine başvurulması gündeme gelebilir.

SonKöşe Yazısı