Doğuştan penis eğriliği, bebeklik ve çocukluk dönemlerinde penis sert halindeyken dikkatli bir gözlemle ebeveynler tarafından; çoğunlukla da ergenlik döneminde ilk sertleşmenin gerçekleştiği zaman dilimlerinde hasta tarafından fark edilen gelişimsel bir anomalidir. Penis içerisinde kan ile dolup sertleşmeyi sağlayan tüp yapılarının orantısız büyümesi sonucu doğuştan ya da idrar deliğinin yanlış konumlanmasından ötürü doğumdan sonra meydana gelebilir. Kimi zaman yanlış sünnet cerrahisi sonucu olarak da ortaya çıkabilen doğuştan penis eğriliği tedavisi ihmal edilmemesi gereken, penis eğrilik derecesi fazla olduğu takdirde erkeklerde hem psikolojik sorunlara hem de cinsel işlev bozukluklarına yol açabilen bir sağlık sorunudur.

bg Doğuştan Penis Eğriliği Tedavisi (Penil Plikasyon Ameliyatı)

Doğuştan penis eğriliği birçok ebeveyni huzursuz eden ve endişeye sevk eden bir gelişim anomalisidir. Her zaman eğrilik çok belirgin seviyede olmayabilir. Fakat eğriliğin ilerlemesi ne yazık ki erkeklerin ileri yaşlarda gerek cinsel yaşamlarını gerekse ilişkilerini etkileyebilen bir nitelik kazanabilir. Bu nedenle dikkatli olunmasında fayda vardır, özellikle çocukluk döneminde ayakta idrar yapan çocukların idrar yönü takip edilmelidir. İdrar yönünde bir eğrilik olması halinde üroloji ve androloji uzmanları tarafından değerlendirilmesi gündeme getirmeli, tedavisi ihmal edilmemelidir.

Evet, doğumsal penis eğriliği hassas bir konu! Bu nedenle biraz daha detaylı bilgiye sahip olmamız şart. “Penis Eğriliği Tedavisi” adlı içeriğimde penis eğriliği hakkında detaylı bilgi verdim, gelin birlikte kısaca hatırlayalım.

Penis Eğriliği Nedir?

Ereksiyon halindeyken düz olması gereken penisin aşağıya, yukarıya, sağa veya sola doğru eğrilmesi ile karakterize penis şekil bozukluğu “penis eğriliği” olarak adlandırılır.

Doğuştan Penis Eğriliği Neden Olur?

Az önce de değindiğim gibi doğuştan penis eğriliği, penis içerisinde yer alan ve sertleşmeyi sağlayan tüp yapılarının eşit hızda büyümemesi yani orantısız gelişmesi sonucu meydana gelir.

“Penis eğriliğine neden olan risk faktörleri nelerdir?” sorusunu da sıklıkla alıyorum. Risk faktörü olarak idrar deliğinin anatomik olarak ideal noktadan daha aşağıda konumlanması ile karakterize Hipospadias hastalığının gündeme geldiğini ve Hipospadias hastalığı olan erkeklerde penis eğriliği görülme riskinin daha fazla olduğunu ifade edebilirim.

Doğuştan Penis Eğriliği Belirtileri Nelerdir?

Doğuştan penis eğriliği çok hafif dereceli olduğunda ağrı ya da acıya yol açmayabilir. Eğrilik derecesinin artması halinde bebeklik ve çocukluk döneminde ebeveynler tarafından fark edilebilir.

Ergenlik döneminde cinselliğin yavaş yavaş keşfedilmesi ile birlikte erkekler penislerindeki eğriliği tespit edebilir. Ereksiyon sırasında ağrı yaratabilen penis eğriliği ergenlik gibi hassas bir gelişim sürecinde psikolojik baskı kaynağı haline gelebilir.

Doğuştan penis eğriliği belirtileri genel olarak şu şekilde sıralanabilir:

Doğuştan Penis Eğriliği Teşhis Süreci

Az önce aktardığım belirtileri yaşayan kişilerin üroloji ve androloji uzmanlarına muayene olmaları esastır. Bazı eğrilikler çok hafif düzeyde olabilirken bazı hastalarda belirgin bir penis eğriliği meydana gelebilir.

Penis eğriliği fazla olduğunda cinsel ilişkiye girmek zorlaşabilir, cinsel birleşmede hasta ve/veya cinsel partneri ağrı sorunu yaşayabilir ve hatta penis kırılması gibi acil cerrahi müdahale gerektiren sorunlar ile karşılaşılabilir.

Penis eğriliği, yol açtığı utanma hissi nedeniyle görülme sıklığının tam olarak tespit edilemediği sağlık sorunlarından biri. Şu an için elimizdeki veriler doğuştan penis eğriliği görülme sıklığının %8 – %10 dolaylarında olduğunu gösteriyor.

Fakat erkek cinsel sağlığı kapsamındaki diğer sorunlarda olduğu gibi ne yazık ki gerçek oranlar sahip olunan verilerden çok daha fazla! Halbuki penisteki şekil bozuklukları tedavi edilebiliyor ve cinsel sağlık iyileşebiliyor. Bu nedenle kişide ağrıya yol açan ve cinsel hayatı olumsuz derece etkileyen doğuştan penis eğriliği tedavi seçeneklerinin değerlendirilmesi önem taşıyor.

Doğuştan Gelen Penis Eğriliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Konjenital penis eğriliği yaşayan, penis eğriliği nedeniyle psikolojik ve cinsel anlamda sorun yaşayan, cinsel ilişki sırasında kendisi ve/veya partneri ağrı hisseden hastalarda ilaç tedavisi ya da farklı tedavi yöntemleri sonuç vermez. Tek çözüm ameliyat yani cerrahi yöntemdir.

Genel anestezi altında gerçekleştirilen ve “Penil Plikasyon ameliyatı” olarak adlandırılan bu operasyonun temel amacı sertleşmeyi ve penisin düz durmasını sağlayan tüplerdeki eğriliğin düzeltilmesidir. Bu düzeltme işlemi sırasında tüpleri çevreleyen kılıf sıyrılır, tüp duvarında eğriliğin en fazla olduğu kısmın tam tersi yönünde düzeltici, kalıcı dikiş uygulaması yapılır.

Gerek meydana geliş mekanizması gerekse tedavi yöntemleri ile doğuştan penis eğriliği ve Peyronie hastalığının birbirinden ayrı tutulması gerekir. Kronik dönemdeki Peyronie hastalığı penis cildi altında hissedilebilen sert plak oluşumları ile karakterizeyken doğuştan penis eğriliğinde bu plaklar oluşmaz. Dolayısıyla tedavi yöntemleri de birbirinden ayrılır!

Penil plikasyon operasyonu yalnızca penis anatomisine hakim, mikroskobik cerrahi deneyimi olan üroloji ve androloji uzmanları tarafından gerçekleştirilmelidir. Operasyon sırasında tüp yapılarının üzerinde bulunan sinirler ve damarlar ayrılır, daha sonra düzeltici dikiş atılır. Sinirlerin ve damarların zarar görmesi erkeklerin cinsel işlev bozuklukları yaşamalarına neden olabilir. Cinsel işlev bozuklukları haricinde penisin kısalmasının engellenmesi ve tüp yapılarındaki simetrinin korunması da kritik derecede önemlidir.

Son Söz…

Penis boyunun ve penis kalınlığının ideal değerler arasında bulunması ya da penisin düzgün bir şekle sahip olması salt estetik beklentileri karşılamaz. Penisteki şekil bozuklukları erkeklerin psikolojisini, ilişkilerini, benlik saygılarını doğrudan etkileyebilir. Penis eğriliği erkekler kadar kadınlar için de cinsel yaşam kalitesini azaltabilen bir sorundur. Tedavi edilmediği takdirde cinsel ilişki sırasında ağrı, cinsel ilişkinin anatomik olarak gerçekleşmemesi, erektil disfonksiyon ve penis kırılması gibi sonuçlarla karşılaşılması mümkündür. Günümüzde gelişen tıp ve cerrahi tekniklerle doğuştan penis eğriliği tedavisi konforlu ve çok başarılı şekilde yapılabilmektedir. Önemli olan bu sorunun fark edilmesi ve bir utanç kaynağı olarak yorumlanmamasıdır. Söz konusu penis gibi erkeklik algısı üzerinde çok etkili bir organ olduğunda tıbbi sorunlara anlam yüklemek hayat kalitesinden ödün vermek anlamına gelebilir.

Doğuştan Penis Eğriliği Tedavisi İle İlgili Bilgilendirici Videolar

Bu içerik AndroKlinik tarafından hazırlanmıştır.
Yayımlanma : 07 Aralık 2021 17:14