Sertleşme problemi, penisin cinsel ilişki için yeterli sertliğe ulaşamaması ya da cinsel ilişkinin sonuna dek sertliğini koruyamaması ile karakterize erkek kaynaklı bir cinsel işlev bozukluğudur. Diğer bir deyişle sertleşme için penise ya yeterince kan ulaşmıyordur ya da penisteki kan cinsel ilişki sonlanana dek tutulamıyordur. Venöz yetmezlik veya venöz kaçak olarak ifade edilen damarsal problem şüphesi, cinsel ilişki sırasında tüp yapıları kanla dolup penis yeterince sertleştiğinde ancak cinsel ilişki sonuna dek sertliğini koruyamadığında gündeme gelir. Bu sorun toplardamarların görevlerini yapamadığına işaret eder ve yalnızca Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatı ile tedavi edilebilir.

bg Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı

Venöz kaçak yani venöz yetmezlik ile arteriyel yetmezliğin karıştırılmaması kritik derecede önemlidir. Hastalara doğru tedavilerin uygulanması ve uygulanan tedavinin hastalardaki sertleşme sorununu iyileştirici etki yaratması için teşhis süreçlerinin eksiksiz yürütülmesi gerekir.

Venöz yetmezlik, venöz kaçak ameliyatı olarak da bilinen Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatı ile tedavi edilebilmektedir ve operasyon sonrası süreçte hastalar sağlıklı yaşam tarzı benimsediklerinde damar sağlıkları korunacağı için sertleşme problemi tekrarlama olasılığı azalmaktadır.

Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatı hakkında detaylara geçmeden önce özellikle genç erkekler arasında görülme sıklığı fazla olan venöz yetmezlik ile ilgili bilgi aktarmak istiyorum.

Venöz Kaçak Ne Demek?

Vasküler hastalıklar kan damarlarının fonksiyonlarını etkilerler ve kan damarlarının kan taşıdığı organlara kan akışının azalmasına neden olurlar. Penise giden kanın azalması, penisin kanlanmasını etkileyerek sertleşme bozukluğu oluşumu ile sonuçlanır.

Bazı durumlarda ise erektil disfonksiyon sorunu, penise kan ulaşmadığından değil penise dolan kanın toplardamarlar görevlerini yapamadığı için cinsel ilişki sonlanmadan vücuda geri dönmesinden kaynaklanır.

Penisin ideal sertliğine ulaşabilmesi ve bu sertliği koruyabilmesi için atardamarlar ve toplardamarlar fonksiyonlarını yerine getirmelidir. Toplardamarlar, ereksiyon sırasında kanı peniste tutamazlarsa; diğer bir deyişle toplardamarlar yapısındaki kapakçıklar işlevlerini yerine getiremezlerse bu durum “venöz kaçak” olarak adlandırılır.

Venöz kaçak mutlaka teşhis edilmesi gereken bir sağlık sorunudur. Bunun temel nedeni kalp hastalıklarının öncül belirtileri arasında yer almasıdır. Normal şartlarda fark edilmesi zor damarsal sorunlar sertleşme problemi ile etkisini hissettirdiğinde erken teşhis ve tedavi imkanı yaratabilir.

Göz ardı edilmemesi gereken bu gerçek “venöz kaçak belirtileri nelerdir?” sorusunun yanıtlarının bilinmesini gerektirir.

Venöz Kaçak Belirtileri Nelerdir?

Venöz kaçak belirtileri şu şekilde sıralanabilir;

Az önce de ifade ettiğim gibi venöz yetmezlik damarsal bir sorundur, birçok farklı nedenle ortaya çıkabilir. Nedenlerin bilinmesi sağlıklı bir yaşama adım atmak için elzemdir.

Venöz Kaçak Nedenleri Nelerdir?

Penil Dorsal Ven Ligasyonu Nedir?

Venöz yetmezlik nedeniyle sertleşme problemi yaşayan hastalarda ilaç, şok dalga tedavisi ve SVF kök hücre tedavisi gibi yöntemler sonuç vermez. Toplardamarlardaki kapakçıkların fonksiyonu bozulduğunda tek tedavi Dorsal Ven Ligasyon ameliyatı adı verilen cerrahidir. Doğru teşhis, doğru hasta seçimi ve cerrahi deneyim her zamanki gibi tedavi başarısı üzerinde fark yaratır.

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı Hangi Durumlarda Gündeme Gelir?

Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatının gündeme gelebilmesi için öncelikle hastaların üroloji ve androloji uzmanlarına muayene olmaları, hastalık öykülerini detaylı bir şekilde aktarmaları gerekir.

Uyarılma sonrası peniste sertleşmeyi sağlayan yapılar görevini yapıyor ancak sonrasında penis sertliğini kaybediyorsa venöz yetmezlik şüphesi ortaya çıkar.

Venöz yetmezlik teşhisi kapsamında mutlaka penil renkli doppler ultrasonografi yapılması gerekir. Penil renkli doppler ultrason eşliğinde hem penis atardamarlarının hem de toplardamarların fonksiyonları değerlendirilebilir. Kaçak tespit edildiği takdirde hastanın yaşı, kronik hastalıklara sahip olup olmadığı, kronik hastalıkları varsa kontrol altında tutulup tutulmadığı ve genel sağlık durumu doğrultusunda operasyon planlanabilir.

Venöz yetmezlik kaynaklı sertleşme sorunu yaşayan ve operasyon önerilen hastalarım ameliyatın nasıl yapılacağı ile ilgili, haklı olarak, bir merak içerisinde oluyorlar.

Dorsal Ven Ligasyon Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Spinal ya da genel anestezi altında gerçekleştirdiğim Dorsal Ven Ligasyonu ameliyatı sırasında ereksiyon halinde kanın tüp sistemi içerisinde tutulmasını sağlayamayan, diğer bir deyişle görevini yapmayan toplardamarlar kapatılır. Kapatılan toplardamarların yerine kan akışının sağlıklı olduğu toplardamarlar işlevsel hale getirilir. Böylece venöz yetmezlik kaynaklı sertleşme problemi tedavisi tamamlanmış oluyor.

Son Söz…

Venöz kaçak cerrahisi ile ilgili yapılan birçok araştırma var. Tüm ameliyat süreçlerinde olduğu gibi, araştırmalar venöz kaçak ameliyatı başarı oranının yüksek olması için doğru hasta seçiminin ve cerrah deneyiminin önemini vurguluyor. Tüm bunlara ek olarak hastaların operasyon sonrası süreçte yaşam tarzı değişiklikleri yapmaları da kritik derecede önemli. Venöz kaçak, temelde bir damar sorunudur. Damar sağlığına zarar verecek sigara kullanımı, hareketsiz yaşam, sağlıksız beslenme gibi alışkanlıkların geride bırakılması şart! Ancak bu şekilde cinsel sağlık korunabilir ve cinsel yaşamın tatmin edici hale gelmesi mümkün olabilir.

Dorsal Ven Ligasyonu Ameliyatı İle İlgili Bilgilendirici Videolar

Bu içerik AndroKlinik tarafından hazırlanmıştır.
Yayımlanma : 07 Aralık 2021 16:35