Sertleşme problemi yaşayan erkekler artık non-invaziv nitelik taşıyan birçok farklı tedavi yöntemi ile cinsel yaşamlarında belirgin iyileşmeler elde edebiliyorlar. Geçmiş yılların aksine ilaç kullanımı ve penil protez cerrahisi ile sınırlandırılmayan tedavi yöntemleri sayesinde hem konforlu bir süreç geçirmek hem de daha canlı bir cinsel yaşama kavuşmak mümkün. En yenilikçi ve en etkili sertleşme problemi tedavilerinden biri de şüphesiz ESWT tedavisi veya şok dalga tedavisi olarak adlandırılan yöntem.

bg Şok Dalga ile Sertleşme Problemi Tedavisi

Penise kan akışı sağlayan damarlardaki tıkanıklıkların giderilmesini ve bölgede yeni damar oluşumlarının tetiklenmesini sağlayan, ESWT şok dalga tedavisi olarak da bilinen uygulama ile hafif ve orta dereceli sertleşme sorunu yaşayan hastalarda çok başarılı sonuçlar elde edebiliyoruz

Yöntem etkili, üstelik tedavi sonrası süreçte dikkat edilmesi gerekenlere uyum sağlandığı takdirde sonuçları kalıcı olabiliyor. Yine de her zaman söylediğim gibi doğru hasta ve doğru tedavi eşleşmesi tedavi başarısı üzerinde kritik derecede önemli. Bu nedenle şok dalga tedavisi ile ilgili önemli unsurların bilinmesi gerekiyor.

İlk olarak bu tedavi yöntemi hakkında açıklama yapmak istiyorum.

Şok Dalga Tedavisi Nedir?

Sertleşme problemi tedavi yöntemleri içerisinde son yıllarda ön plana çıkan Extracorporeal Shock Wave Therapy yani ESWT tedavisi, özel bir prob yardımıyla yüksek basınçlı ses dalgaları ile oluşan şok dalgalarının penisin farklı bölgelerine uygulanarak kan damarlarının uyarılması, yeni kan damarı oluşumunun tetiklenmesi ve penise kan akışının hızlandırması amacı ile gerçekleştirilen bir tedavi yöntemidir.

ESWT yönteminde yüksek basınçlı ses dalgalarının oluşturduğu şok dalgalarının gücünden yararlanılır. Yalnızca üroloji ve androloji alanında değil uzun yıllardır tıbbın çeşitli alanlarında uygulanan şok dalga tedavisinin erektil disfonksiyon iyileşme sürecinde yüksek verimlilik sağladığı ve peniste yeni damar oluşumunu tetikleyerek sertleşme problemini kalıcı olarak düzeltebileceği yönünde güçlü verilerin varlığı klinik çalışmalarca gösterilmiştir.

Şok dalga tedavisi gerek güvenli olması gerekse hasta konforunu maksimize etmesi ile sertleşme problemi tedavisi kapsamında sıklıkla tercih edilmekte, hem tek başına hem de gerekli durumlarda P-Shot tedavisi ile kombine şekilde uygulanmaktadır.

Peki hem etkisi klinik çalışmalarca gösterilen hem de penil protez cerrahisi gereksinimini büyük ölçüde ortadan kaldıran şok dalga tedavisi nasıl yapılır?

Şok Dalga Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Gerçekleştirilen penil renkli doppler ultrason sonucunda hafif ve orta düzeyde sertleşme sorunu yaşadığı ve kan tetkikleri sonuçları doğrultusunda gerekli kriterleri karşıladığı belirlenen hastalara uygulanması önerilen şok dalga tedavisi klinik ortamında gerçekleştirilir.

Uygulama öncesi penise şok dalgalarının iletimini sağlayan bir jel sürülür ve daha sonra yüksek basınçlı ses dalgalarından elde edilen şok dalgalarının penisin farklı bölgelerine iletilebilmesi için özel bir prob kullanılır.

Tedavi öncesinde penis cildine lokal anestezik bir krem sürülür. Bu sayede yöntem acısız ve ağrısız hale gelir.  Penis yüzeyine uygulanan şok dalgaları şiddeti hastanın hissedemeyeceği hafifliktedir. Seans sonrası süreçte de ağrı hissedilmez.

İşte, ESWT uygulaması bu kadar kolay ve konforlu. Ancak en önemli özelliği etkili sonuçlar yaratması. Şok dalga tedavisi başarı oranını etkileyen en önemli unsurlardan biri de hasta seçiminin doğruluğudur. Bu çıkarım da diğer bir önemli sorunun yanıtlarını vermemi gerektirir.

Şok Dalga Tedavisi Kimler İçin Uygundur?

Penil renkli doppler ultrasonografi ve kan tetkikleri sonuçları doğrultusunda,

ESWT tedavisi başarı oranı üzerinde hastanın tedavi için uygunluğunun belirlenmesi, şok dalga tedavisi için önerilen seans sayısına uyum sağlanması ve elbette hastaların uygulama sonrası sağlıklı yaşam alışkanlıkları benimsemeleri gerekir.

Şok dalga tedavisi seans sayıları hakkında sıklıkla soru aldığım için bu sorunun yanıtını da sizlerle paylaşmak istiyorum.

Şok Dalga Tedavisi Kaç Seans Yapılır?

Hasta özelinde değişiklik gösterebilse de ESWT tedavisi 6 seans boyunca uygulanır ve her bir seans yaklaşık olarak 15-20 dakikada tamamlanır.

Tedavi süresi 2 hafta sürer ve her bir seans arasında 48 saat süre bırakılır. Hastalarım bu süreçte cinsel ilişkiye girebilirler ve sosyal hayata dönüş için beklemeleri gerekmez.

ESWT tedavisi etkileri, kişiden kişiye değişmekle birlikte, genel olarak tedavinin ilk ayı itibarıyla ortaya çıkar. Pozitif etkilerin deneyimlenmesi adına hastaların sağlıklı beslenmesi, kilo kontrolü sağlaması, egzersiz yapması ve hem sağlık hem de cinsel sağlık için çok boyutlu tehlike yaratan sigaradan uzak durulması önemlidir.

Şok Dalga Tedavisi Kalıcı mı?

Şok dalga tedavi yöntemi ile amaçladığımız temel unsur, penise kan akışı sağlayan ve açılma yeteneğini kaybetmiş damarların açılması, bölgede yeni damar oluşumlarının tetiklenmesidir.

Tedavi sonrası süreçte, doğru hasta seçimin sunduğu avantajlarla kalıcı sonuçlar elde edebiliyoruz. Ancak bu sorunun yanıtını belirleyen hastanın tercihleri oluyor.

Sağlıklı yaşama geçiş yapılmadığında tedavi sonuç verse de sonrası süreçte damar sorunları yeniden etkisini gösterebiliyor.

ESWT Tedavisi Neden Tercih Ediliyor?

ESWT tedavisi özelinde gerçekleştirilen tıbbi çalışmalar, bu yöntemin devrim niteliğinde olduğunu gösteriyor. Bu söylem iddialı gelebilir ancak bilimsel araştırmalar bu yönde.

Birkaç bilimsel çalışma örneğini de sizlerle paylaşmak istiyorum.

2013 yılında gerçekleştirilen bir çalışmada şok dalga tedavisinin sertleşme problemi tedavisinde devrim niteliğinde, benzeri görülmemiş niteliklere sahip bir tedavi olduğu; herhangi bir olumsuz veya istenmeyen bir yan etkiye neden olmadığı, ek ilaç kullanımına gerek duyulmadan erektil fonksiyonu iyileştirici etkisi olduğu ifade edilmiştir.

2017 yılında organik vasküler erektil disfonksiyon sorunu yaşayan 710 erkek hastanın katılımı ile tedaviye verilen yanıtların incelendiği bir çalışma sonucunda ise oral veya intrakavernöz tedavi alan ya da almayan hastalarda yan etki oluşmaksızın ereksiyon kalitesinde istatistiksel olarak anlamlı bir iyileşme olduğu gösterilmiştir.

Tüm bunlara ek olarak tedavinin sosyal hayata dönüş sürecini engellememesi, ağrısız ve acısız olması, ileri düzeyde bir anestezi gerektirmemesi, cerrahi nitelik taşımaması, kalıcı sonuçlar ortaya çıkabilmesi gibi avantajlara sahip olduğunu rahatlıkla belirtebilirim.

Son Söz…

Sertleşme problemi yaygın bir şekilde görülüyor ve yaşın ilerlemesi de bu anlamda göz ardı edilmemesi gereken bir risk faktörü. Tüm cinsel işlev bozuklukları gibi sertleşme sorunu da çiftlerin cinsel yaşam kalitesini düşürüyor, erkeklerde psikolojik bir baskı yaratıyor ve ne yazık ki çiftlerin iletişimlerini farklı bir boyuta taşıyor.

Tüm bu bilimsel veriler ve uyguladığım tedavi süreçleri sonrası hastalarımın memnuniyeti doğrultusunda ESWT tedavisi ile sertleşme probleminin belirgin ölçüde azalabildiğini ifade edebilirim. Neyse ki artık birçok farklı tedavi yöntemi uygulayabiliyoruz, sorunu kabul etmek ve çözüm aramak yerine göz ardı etmenin hiçbir faydası yok. Doğru ve hasta özelinde bir tedavi ile hayat kalitesini belirgin ölçüde artırabiliyoruz.

1 Gruenwald, I., Appel, B., Kitrey, N. D., & Vardi, Y. (2013). Shockwave treatment of erectile dysfunction. Therapeutic Advances in Urology, 5(2), 95–99. doi:10.1177/1756287212470696

2 Héctor A. Corredor Ayala, José Pablo Saffon Cuartas, Diana Cerquera Cleves, "Impact on the Quality of Erections after Completing a Low-Intensity Extracorporeal Shock Wave Treatment Cycle on a Group of 710 Patients", Advances in Urology, vol. 2017, Article ID 1843687, 5 pages, 2017. https://doi.org/10.1155/2017/1843687

Şok Dalga ile Sertleşme Problemi Tedavisi İle İlgili Bilgilendirici Videolar

Bu içerik AndroKlinik tarafından hazırlanmıştır.
Yayımlanma : 07 Aralık 2021 16:22